Vi har lång erfarenhet av de flesta kategorier av varor och inventarier. Vi bedömer varorna på flera olika premisser som till exempel varumärke, ålder, användningsområde etc.
Vi har lång erfarenhet av värdering och en transparent prislista baserad på uppdraget. Ni får utbetalningar varje månad och om det är större belopp har vi möjlighet att göra utbetalningar varannan vecka.
När vi är överens om vårt uppdrag kan det gå väldigt snabbt. Vissa partier säljs på några minuter medans andra tar längre tid. Om vi säljer hela partiet direkt till en kund kan det ta så kort tid som några dagar. Säljer vi via auktion för att maximera intäkten så tar det 2-4 veckor innan första utbetalningen kommer.
Vi erbjuder i de flesta fall anonymitet. Vi avslöjar inte för någon köpare vem ni är och kan i trygghet avyttra varulager eller inventarier utan att störa eller irritera er marknad.
Har ni varumärken som ni är oroliga skall hamna tillbaka hos era befintliga kunder har vi möjlighet att styra ert överskott mot segment som normalt sett inte handlar i den traditionella svenska handeln för att minimera påverkan för er normala verksamhet.
Vi hjälper företag att ta vara på det som fortfarande går att sälja efter en brand. Genom noggrann sortering, ärlig märkning och rätt köpare kan även sotiga varor generera intäkter. Inget behöver gå till spillo i onödan – vi ser till att restvärdet räddas.
En ledande distrubutör inom bygg och verktyg använder våra tjänster för att avyttra utgående produkter. Vi arbetar även med deras butiksreturer och säljer proodukter de köpt ut från hyllorna i bygghandeln.
Handspriten.se sålde handsprit och automatiska dispensers via ehandel och var tidigt ut när COVID-19 bröt ut. Med minskad försäljning har ägarna beslutat sig att göra en avyttring av lagret i god tid och har kunnat omsätta en större del av sitt lager till likvida medel. Partiet har sålts i mindre delar på kommission och över inköpspris.
Armando sålde hemelektronik, hushållsprodukter och tillbehör via ehandel. Efter ett gemensamt beslut beslöt sig de 2 ägarna en avveckling av sin verksamhet för att fokusera på andra projekt. Gustatempe köpte deras kvarvarande lager med en överföring av överenskommen likvid vid leverans. Enkelt, säkert och effektivt.
Berätta vad du har i överskott – varor, material eller annat. Vi ger dig en snabb värdering utan kostnad.
Skicka överskottet till oss, eller sälj det direkt från din egen lokal.
Vi hittar rätt köpare – företag, aktörer eller privatpersoner – som har användning för ditt överskott.
Oavsett om det är varor eller material ni har ett överskott av kan vi hjälpa er hitta en kund. Vi kan även förmedla digitala produkter som licenser eller oanvända Google Ads-konton (Aged Google Ads-konton). Ring oss: 46(0) 79-79 25 51.
Genom vår erfarenhet av event kan vi snabbt avyttra utgående och överlager av livsmedel. Vi hanterar endast livsmedel som inte behöver lagras i kyl eller frys. I samråd med er analyserar vi hur, när och till vilken kostnad vi på snabbast sätt avyttrar ert överskott.
Hemelektronik, kläder, elmaterial, verktyg, datortillbehör, mobiltillbehör, ja listan kan göras lång för vad vi kan hjälpa er att avyttra. Det mesta går att sälja oberoende av ålder. Vissa varugrupper är däremot svåra att sälja efter en viss ålder. Hör av er till oss så ger vi vår ärliga åsikt.
Är det dags för pension eller finns det någon annan anledning till att ni vill likvidera ert bolag kan vi hjälpa er att sälja inkråmet. Vi åker till er och dokumenterar allt på plats, gör en auktion och låter köparen hämta direkt hos er. Snabbt enkelt och utan bekymmer för er del.
Har ni köpt nya bilar till företaget och behöver snabbt göra er av med de gamla. Vi kan snabbt och enkelt auktionera ut ert fordon och låta marknaden bestämma vad den är värt. Auktionen med förberedelser tar max två veckor och ni har en utbetalning inom en månad. Snabbt, enkelt och till marknadsvärdet.
Är ni ägare av ett känt varumärke och vill komma ut på kanaler som normalt sätt kan stöta sig med era vanliga återförsäljare så kan vi agera proxy åt er. Vi avslöjar aldrig våra kunder och leverantörer och hundra procent anonymitet utlovas.
Vid en konkurs är det ofta bråttom att avveckla lager och inventarier. Gustatempe tar hand om hela processen – från värdering och katalogisering till försäljning och logistik. Genom vårt breda nätverk av köpare säkerställer vi högsta möjliga återvinning av värde, snabb hantering och minimerat svinn. Resultatet blir en effektiv avveckling med tydlig struktur och bästa möjliga ekonomiska utfall.
Vid en brand kan lager och inventarier snabbt kännas som en total förlust. Vi på Gustatempe tar hand om hela processen – från värdering och dokumentation till försäljning och logistik. Genom transparens och vårt breda nätverk hittar vi rätt köpare även för brandskadade varor. Resultatet blir maximal återvinning av värde, effektiv avveckling och minimalt svinn.